Rejestr zmian
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: „Budowę sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy” W ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013 tytuł operacji „Budowa i rozbudowa sieci wodno-kanalizacyjnej w gminie Świdnica”Drukuj informację Zamówienie publiczne: „Budowę sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy” W ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013 tytuł operacji „Budowa i rozbudowa sieci wodno-kanalizacyjnej w gminie Świdnica”Szczegóły informacji
„Budowę sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy” W ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013 tytuł operacji „Budowa i rozbudowa sieci wodno-kanalizacyjnej w gminie Świdnica”
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Status: w toku
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Zamawiający: Gmina Świdnica
Finansowanie: Roboty budowlane
Nr UZP: 253974-2013
Termin składania ofert / wniosków: 2013-07-18 10:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2013-07-18 10:30:00
Ogłoszono dnia: 2013-07-01 przez autor
Treść:
I. ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Świdnica,
ul. Długa 38, 66 – 008 Świdnica
tel. (068) 327 31 15, fax (068) 327 31 27
www.swidnica.zgora.pl, email : uggospodarka@swidnica.zgora.pl
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Budowa sieci kanalizacji tłocznej polegająca na przedłużeniu istniejącego rurociągu tłocznego PE dz 125, do grawitacyjnego układu sieci kanalizacji sanitarnej w m. Świdnica. Projektowany rurociąg tłoczny ścieków sanitarnych zaczyna się od studni rozprężnej w ul. Leśnej (nowa funkcja „SK” studnia kontrolna), a kończy się na projektowanej studni uspokajającej „SU” ø 425mm, położonej na kanale grawitacyjnym ścieków ø 315mm w ul. Bunkrowej, przed zjazdem do oczyszczalni ścieków.
Projektuje się dalszy bieg rurociągu tłocznego przez wcinkę – montaż trójnika z zasuwą nożową ø 125mm bezpośrednio przed obecną studnią rozprężną do istniejącego rurociągu instalacji tłocznej PE 100SDR 17 PN 10 ø 125/7,4mm, kierunek wlotu do studni bez zmian studnia zmienia swoją funkcję ze studni rozprężnej na studnię kontrolną. Od wstawionego trójnika zaczyna się bieg projektowanej kanalizacji tłocznej poprzez projektowaną studnię napowietrzająco – odpowietrzającą „SNO” ø1200mm, a kończy się na studni uspakajającej „SU” ø425mm położonej w ul. Bunkrowej.
Rurociąg tłoczny należy wykonać z rur:
a) PE 100 SDR 17 PN 10 ø 125/7,5mm L=1861,0m w tym 1825,00m w wykopie otwartym i 36,0m w rurze osłonowej ø 225/20,5 umieszczonej pod drogą krajową nr 27, przewiertem sterowanym.
b) PE TS SDR 11 PN 16 ø 125/11,4mm, L=30m (dwa przewierty sterowane: ul. Drzymały L=14m, ul. Mieszka I L=16m).
Studnię „SU” należy połączyć przewodem grawitacyjnym PVC-U typ „S” PE 100 ø 200/5,9mm L=1,0m z studnią ø 425 (SI) zaprojektowaną na istniejącym kanale PVC ø 315mm, na kilka metrów przed studnią rewizyjną ø 1200mm położoną na asfaltowym zjeździe z ul. Bunkrowej do oczyszczalni ścieków.
3. Lokalizacja : województwo lubuskie, powiat zielonogórski, gmina Świdnica, wieś Świdnica.
4. Kody opisujące przedmiot zamówienia (słownik CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.11.00-6, 45.11.12.00-0, 45.23.32.20-7.
5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie technologii bezwykopowej.
6. Zamawiający będzie wymagał uzyskania dynamicznego modułu odkształcenia gruntu Evd ≥55MN/m2 przy odtworzeniu terenu po wykopach w drogach o nawierzchni asfaltowej. Natomiast przy odtwarzaniu nawierzchni nieulepszonych, zamawiający wymagał będzie uzyskanie dynamicznego modułu odkształcenia gruntu Evd≥40MN/m2
7. W przedmiocie zamówienia znajduje się również zapewnienie przez wykonawcę obsługi geodezyjnej w trakcie wykonywania prac w zakresie wyznaczenia lokalizacji w planie i wysokościowo poszczególnych elementów budowli oraz wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej.
8. W obowiązku wykonawcy pozostaje zatrudnienie kierownika budowy, posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności inżynierii sanitarnej.
9. Roboty związane z wykonaniem ww. zamówienia muszą być wykonane zgodnie z projektem wykonawczym oraz STWiOR z uwzględnieniem zapisów wprowadzonych niniejszą specyfikacją. W przypadku wystąpienia rozbieżności w rodzajach i ilościach robót pomiędzy projektem budowlanym, przedmiarem robót i siwz, należy za nadrzędne przyjąć informacje zawarte w projekcie wykonawczym, STWiOR, SIWZ, a w ostatniej kolejności informacje zawarte w przedmiarze robót. Przedmiar robót posiada jedynie charakter informacyjny, a nie przesądzający.
10. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z Ustawą - Prawo Budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118), projektem budowlanym, sztuką budowlaną, wszelkimi niezbędnymi przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy, stosując wyroby budowlane posiadające stosowne aprobaty techniczne, atesty lub deklaracje zgodności.
Zamawiający posiada wersję elektroniczną dokumentacji – jest zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego.
od daty zawarcia umowy do 30.11.2013r.
1. Do oceny spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postepowaniu z art. 22 upzp zamawiający wymaga:
1.1 Złożenia oświadczenia własnego na wzorze jak załącznik nr 4;
1.2 Złożenie własnego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, a w szczególności, kto będzie kierował robotami wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia, doświadczenia oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami, zawierającego informacje jak we wzorze załącznika nr 6
1.3 Złożenia oświadczenia własnego, że osoba przewidziana do kierowania robotami (kierownik budowy) posiada uprawnienia budowlane w branży sanitarnej i że jest członkiem Izby Inżynierów Budownictwa.
1.4 Złożenie własnego wykazu robót wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dotyczących sieci kanalizacji tłocznej na kwotę nie mniejszą niż 250000,00zł brutto łącznie, z podaniem ich rodzaju wartości, daty i miejsca wykonania, nazwy podmiotu, na rzecz którego wykonane były roboty oraz załączeniu dokumentów potwierdzających, że zostały one wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zawierającego informacje jak we wzorze załącznika nr 8.
1.5 Załączenie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w kwocie nie mniejszej niż 500000,00 zł
1.6 Informacji z banku lub spółdzielni kasy oszczędnościowo- kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie nie mniejszej niż 250.000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
2. Do oceny spełnienia przez wykonawcę braku podstaw do wykluczenia z postępowania na zasadzie art. 24 u pzp zamawiający wymaga:
2.1 Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert
2.2 Oświadczenia własnego, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postepowania na zasadzie art. 24 ust. 1 i 2 upzp wg wzoru jak załącznik nr 5.
2.3 Własnego wykazu (listy ) podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 upzp, albo oświadczenia o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
3. W przypadku gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski to zamiast wymienionych wyżej dokumentów, składa dokumenty równoważne wymienione w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymienionych w punkcie IX specyfikacji na zasadzie spełnia warunek/nie spełnia warunku. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków.
X. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI.
Porozumiewanie się Zamawiającego z Wykonawcami następować będzie pisemnie lub faxem, przy czym każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie musi potwierdzić fakt otrzymania informacji.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane za pomocą faxu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu.
Wykonawcy przedstawią oferty na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do siwz.
Oferty muszą spełniać następujące wymagania:
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2. W przypadku załączenia do oferty wymaganych dokumentów sporządzonych w innym języku wykonawca jest zobowiązany załączyć tekst przetłumaczony na j. polski.
3. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki wymagają podpisu osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną we właściwym rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty.
4. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę. Cena oferty musi być podana cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem podatku VAT.
5. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę, wyłącznie z zachowaniem formy pisemnej. Zamawiający nie wyraża zgody na postać elektroniczną oferty.
6. Dwa lub więcej podmiotów gospodarczych może złożyć ofertę wspólną (art. 23 ust. 1 ustawy pzp). W tym przypadku składana oferta winna spełniać następujące wymagania:
a. oferta winna zawierać pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w przetargu, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (może to być zarówno jeden z wykonawców tworzących konsorcjum tzw. lider, jak i zupełnie odrębna osoba np. radca prawny). W przypadku wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej Zamawiający -przed podpisaniem umowy na realizację zamówienia - zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia umowy konsorcjum, w której wykonawcy określą m.in. strony umowy ze wskazaniem lidera i celu, w jakim została zawarta umowa, prawa i obowiązki stron, zakres robót do wykonania przez każdego uczestnika konsorcjum oraz czas trwania umowy. Czas trwania umowy konsorcjum powinien być określony do upływu terminu odpowiedzialności z tytułu gwarancji za wykonane roboty.
b. oferta winna być podpisana przez wyznaczonego pełnomocnika pozostałych podmiotów,
c. członkowie konsorcjum ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
d. nie każdy z członków konsorcjum musi spełniać wszystkie warunki Zamawiającego, ale wszystkie warunki muszą spełniać łącznie wszyscy uczestnicy konsorcjum,
e. jeśli wystąpi przesłanka wykluczenia jednego z uczestników konsorcjum, Zamawiający wykluczy całe konsorcjum z postępowania.
7. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów przygotowania oferty.
9. W związku z jawnością postępowania przetargowego, Wykonawca może zastrzec niektóre informacje w swej ofercie. Zastrzeżone mogą być tylko te informacje, których ujawnienie naruszałoby tajemnicę handlową przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W takim przypadku dane dokumenty należy oznakować klauzulą „ZASTRZEŻONE” i umieścić na końcu oferty.
Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica.
Koperta zawierająca ofertę powinna być zaadresowana na Zamawiającego na adres podany powyżej i oznakowana następująco: „Budowa sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy” – nie otwierać przed 18.07.2013r. godz. 10.30, oraz opatrzona nazwą i dokładnym adresem wykonawcy.
1. Oferty należy składać do dnia 18.07.2013r. do godz. 10.00 w Urzędzie Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-006 Świdnica.
2. Ofertę można składać osobiście lub przesłać do ww. terminu na adres Zamawiającego.
3. Wybór drogi pocztowej dla przesłania oferty następuje na ryzyko wykonawcy.
4. Oferty przesłane faksem nie będą rozpatrywane.
5. Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
1. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
2. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu: 18.07.2013r. godz. 10.30. w Urzędzie Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica.
Otwarcie ofert jest jawne. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy i siedziby Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny oraz innych istotnych elementów każdej z ofert.
Za kryterium ceny punkty liczone będą następująco:
1. Zamawiający nie narzuca metody sporządzenia kosztorysu ofertowego. Kosztorys powinien zawierać tabelę elementów scalonych.
2. Cenę należy liczyć do 2 miejsc po przecinku.
3. Cena oferty określona przez Wykonawcę jest wiążąca na czas realizacji umowy i nie będzie podlegać zmianom. Dopuszcza się natomiast zmianę stawki podatku VAT w przypadku jej urzędowej zmiany.
4. Cena oferty musi uwzględniać zakres całego przedmiotu zamówienia i być podana w złotych polskich.
5. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu robót. Nie skorzystanie przez wykonawcę z tych zaleceń nie może stanowić podstawy do późniejszego żądania zwiększenia wynagrodzenia.
6. W obowiązku składającego ofertę, na etapie jej przygotowania, pozostaje także
obowiązek weryfikacji ewentualnych błędów przedmiaru robót w stosunku do zakresu robót opisanego w siwz i dokumentacji projektowej. W przypadku zaistnienia takiej okoliczności wykonawca powinien poprawić błędną pozycję przedmiaru lub dopisać dodatkową.
7. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy, przy założeniu jej ryczałtowego charakteru.
-Zamawiający – zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy -poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
WYKONAWCOM, UBIEGAJĄCYM SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.
Wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, przepisach wykonawczych do ustawy, jak też w niniejszej specyfikacji, przysługują środki odwoławcze przewidziane cytowaną ustawą.
XXIII. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW PRZETARGU.
1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów przyjętych w siwz, pkt. XVII SIWZ.
2. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru.
3. Zamawiający zamieści również informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Urzędu.
Gmina Świdnica,
ul. Długa 38, 66 – 008 Świdnica
tel. (068) 327 31 15, fax (068) 327 31 27
www.swidnica.zgora.pl, email : uggospodarka@swidnica.zgora.pl
II.TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Ogłoszenie o przetargu podlega publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA :Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Ogłoszenie o przetargu podlega publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych.
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Budowa sieci kanalizacji tłocznej polegająca na przedłużeniu istniejącego rurociągu tłocznego PE dz 125, do grawitacyjnego układu sieci kanalizacji sanitarnej w m. Świdnica. Projektowany rurociąg tłoczny ścieków sanitarnych zaczyna się od studni rozprężnej w ul. Leśnej (nowa funkcja „SK” studnia kontrolna), a kończy się na projektowanej studni uspokajającej „SU” ø 425mm, położonej na kanale grawitacyjnym ścieków ø 315mm w ul. Bunkrowej, przed zjazdem do oczyszczalni ścieków.
Projektuje się dalszy bieg rurociągu tłocznego przez wcinkę – montaż trójnika z zasuwą nożową ø 125mm bezpośrednio przed obecną studnią rozprężną do istniejącego rurociągu instalacji tłocznej PE 100SDR 17 PN 10 ø 125/7,4mm, kierunek wlotu do studni bez zmian studnia zmienia swoją funkcję ze studni rozprężnej na studnię kontrolną. Od wstawionego trójnika zaczyna się bieg projektowanej kanalizacji tłocznej poprzez projektowaną studnię napowietrzająco – odpowietrzającą „SNO” ø1200mm, a kończy się na studni uspakajającej „SU” ø425mm położonej w ul. Bunkrowej.
Rurociąg tłoczny należy wykonać z rur:
a) PE 100 SDR 17 PN 10 ø 125/7,5mm L=1861,0m w tym 1825,00m w wykopie otwartym i 36,0m w rurze osłonowej ø 225/20,5 umieszczonej pod drogą krajową nr 27, przewiertem sterowanym.
b) PE TS SDR 11 PN 16 ø 125/11,4mm, L=30m (dwa przewierty sterowane: ul. Drzymały L=14m, ul. Mieszka I L=16m).
Studnię „SU” należy połączyć przewodem grawitacyjnym PVC-U typ „S” PE 100 ø 200/5,9mm L=1,0m z studnią ø 425 (SI) zaprojektowaną na istniejącym kanale PVC ø 315mm, na kilka metrów przed studnią rewizyjną ø 1200mm położoną na asfaltowym zjeździe z ul. Bunkrowej do oczyszczalni ścieków.
Roboty sieciowe będą wykonywane w poboczach dróg ul. Bunkrowej i Leśnej. Roboty sieciowe nie mogą zmniejszać stateczności i nośności poboczy dróg i jezdni oraz naruszać urządzeń odwadniających i innych podziemnych urządzeń drogi.
2. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty wykonania zadania (min: inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, zajęcie pasa drogowego, które mogą wystąpić w okresie realizacji robót) itp. Za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych opłata wynosi 0,01zł za 1m2 za 1 dzień.3. Lokalizacja : województwo lubuskie, powiat zielonogórski, gmina Świdnica, wieś Świdnica.
4. Kody opisujące przedmiot zamówienia (słownik CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.11.00-6, 45.11.12.00-0, 45.23.32.20-7.
5. Zamawiający dopuszcza zastosowanie technologii bezwykopowej.
6. Zamawiający będzie wymagał uzyskania dynamicznego modułu odkształcenia gruntu Evd ≥55MN/m2 przy odtworzeniu terenu po wykopach w drogach o nawierzchni asfaltowej. Natomiast przy odtwarzaniu nawierzchni nieulepszonych, zamawiający wymagał będzie uzyskanie dynamicznego modułu odkształcenia gruntu Evd≥40MN/m2
7. W przedmiocie zamówienia znajduje się również zapewnienie przez wykonawcę obsługi geodezyjnej w trakcie wykonywania prac w zakresie wyznaczenia lokalizacji w planie i wysokościowo poszczególnych elementów budowli oraz wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej.
8. W obowiązku wykonawcy pozostaje zatrudnienie kierownika budowy, posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności inżynierii sanitarnej.
9. Roboty związane z wykonaniem ww. zamówienia muszą być wykonane zgodnie z projektem wykonawczym oraz STWiOR z uwzględnieniem zapisów wprowadzonych niniejszą specyfikacją. W przypadku wystąpienia rozbieżności w rodzajach i ilościach robót pomiędzy projektem budowlanym, przedmiarem robót i siwz, należy za nadrzędne przyjąć informacje zawarte w projekcie wykonawczym, STWiOR, SIWZ, a w ostatniej kolejności informacje zawarte w przedmiarze robót. Przedmiar robót posiada jedynie charakter informacyjny, a nie przesądzający.
10. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z Ustawą - Prawo Budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118), projektem budowlanym, sztuką budowlaną, wszelkimi niezbędnymi przepisami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy, stosując wyroby budowlane posiadające stosowne aprobaty techniczne, atesty lub deklaracje zgodności.
Zamawiający posiada wersję elektroniczną dokumentacji – jest zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego.
IV. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67, ust 1 pkt 6, ustawy pzp,
V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67, ust 1 pkt 6, ustawy pzp,
od daty zawarcia umowy do 30.11.2013r.
VI. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH.
VII. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH.
VIII. OPIS WARUNKÓW I DOKUMENTÓW WYMAGANYCH OD WYKONAWCÓW UBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZAMÓWIENIE.
1. Wypełnienie formularza oferty stanowiącego Załącznik nr 1.
2. Zaakceptowany (podpisany) przez kierownictwo firmy projekt umowy stanowiący - Załącznik nr 2.
3. Kosztorys ofertowy, w którym należy uwzględnić wszystkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 3.
4. Oświadczenie własne o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1, pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 4.
5. Oświadczenie własne, że oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 5.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
7. W przypadku podmiotów występujących wspólnie, pełnomocnictwo do złożenia oferty - zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy pzp.
W przypadku wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej, Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania umowy konsorcjum - przed podpisaniem umowy na realizację zakresu robót, będącego przedmiotem przetargu.
8. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, a w szczególności, kto będzie kierował robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia – Załącznik nr 6
9. Oświadczenie, że przewidziana do kierowania robotami osoba posiada uprawnienia budowlane w branży sanitarnej i jest członkiem izby inżynierów budownictwa.
10. Wykaz robót powierzonych podwykonawcom - Załącznik nr 7 (jeśli wykonawca przewidział zatrudnić podwykonawców ).
11. Wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dotyczących sieci kanalizacji tłocznej na kwotę nie mniejszą niż 250000,00zł brutto łącznie, z podaniem ich rodzaju wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone – Załącznik nr 8
12. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w kwocie min. 500000,00 zł.
13. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 250000,00 zł. (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
14. Wykaz (listę ) podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ust. prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Zamawiający nie narzuca wzorów tych dokumentów.
Wszystkie kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
Zamawiający - na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy pzp, wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp. Wykonawca, który nie spełni wszystkich wymogów określonych w siwz zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 lub ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
IX. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.1. Wypełnienie formularza oferty stanowiącego Załącznik nr 1.
2. Zaakceptowany (podpisany) przez kierownictwo firmy projekt umowy stanowiący - Załącznik nr 2.
3. Kosztorys ofertowy, w którym należy uwzględnić wszystkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia - Załącznik nr 3.
4. Oświadczenie własne o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust 1, pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 4.
5. Oświadczenie własne, że oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 5.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
7. W przypadku podmiotów występujących wspólnie, pełnomocnictwo do złożenia oferty - zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy pzp.
W przypadku wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej, Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania umowy konsorcjum - przed podpisaniem umowy na realizację zakresu robót, będącego przedmiotem przetargu.
8. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, a w szczególności, kto będzie kierował robotami budowlanymi wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia – Załącznik nr 6
9. Oświadczenie, że przewidziana do kierowania robotami osoba posiada uprawnienia budowlane w branży sanitarnej i jest członkiem izby inżynierów budownictwa.
10. Wykaz robót powierzonych podwykonawcom - Załącznik nr 7 (jeśli wykonawca przewidział zatrudnić podwykonawców ).
11. Wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dotyczących sieci kanalizacji tłocznej na kwotę nie mniejszą niż 250000,00zł brutto łącznie, z podaniem ich rodzaju wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone – Załącznik nr 8
12. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w kwocie min. 500000,00 zł.
13. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 250000,00 zł. (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
14. Wykaz (listę ) podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust 2 pkt 5 ust. prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Zamawiający nie narzuca wzorów tych dokumentów.
Wszystkie kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
Zamawiający - na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy pzp, wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp. Wykonawca, który nie spełni wszystkich wymogów określonych w siwz zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 lub ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
1. Do oceny spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postepowaniu z art. 22 upzp zamawiający wymaga:
1.1 Złożenia oświadczenia własnego na wzorze jak załącznik nr 4;
1.2 Złożenie własnego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, a w szczególności, kto będzie kierował robotami wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia, doświadczenia oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami, zawierającego informacje jak we wzorze załącznika nr 6
1.3 Złożenia oświadczenia własnego, że osoba przewidziana do kierowania robotami (kierownik budowy) posiada uprawnienia budowlane w branży sanitarnej i że jest członkiem Izby Inżynierów Budownictwa.
1.4 Złożenie własnego wykazu robót wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dotyczących sieci kanalizacji tłocznej na kwotę nie mniejszą niż 250000,00zł brutto łącznie, z podaniem ich rodzaju wartości, daty i miejsca wykonania, nazwy podmiotu, na rzecz którego wykonane były roboty oraz załączeniu dokumentów potwierdzających, że zostały one wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zawierającego informacje jak we wzorze załącznika nr 8.
1.5 Załączenie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w kwocie nie mniejszej niż 500000,00 zł
1.6 Informacji z banku lub spółdzielni kasy oszczędnościowo- kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności kredytowej w kwocie nie mniejszej niż 250.000,00 zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert.
2. Do oceny spełnienia przez wykonawcę braku podstaw do wykluczenia z postępowania na zasadzie art. 24 u pzp zamawiający wymaga:
2.1 Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert
2.2 Oświadczenia własnego, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postepowania na zasadzie art. 24 ust. 1 i 2 upzp wg wzoru jak załącznik nr 5.
2.3 Własnego wykazu (listy ) podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 upzp, albo oświadczenia o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
3. W przypadku gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski to zamiast wymienionych wyżej dokumentów, składa dokumenty równoważne wymienione w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymienionych w punkcie IX specyfikacji na zasadzie spełnia warunek/nie spełnia warunku. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków.
X. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI.
Porozumiewanie się Zamawiającego z Wykonawcami następować będzie pisemnie lub faxem, przy czym każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie musi potwierdzić fakt otrzymania informacji.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane za pomocą faxu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu.
XI. TRYB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ.
1. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zgodnie z art. 38 pzp. Pytania wykonawców muszą być formułowane na piśmie i przesyłane na adres Zamawiającego. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał siwz oraz zamieści je na stronie internetowej.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający, w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert może zmodyfikować siwz. Modyfikację siwz niezwłocznie przekaże wszystkim wykonawcom oraz zamieści na stronie internetowej.
3. Zamawiający upoważnia do bezpośredniego kontaktowania się i udzielania wyjaśnień:
• Zdzisława Kotarzewskiego,
• Katarzynę Krynicką
tel. 068 327-31-15 wew. 132
XII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:1. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zgodnie z art. 38 pzp. Pytania wykonawców muszą być formułowane na piśmie i przesyłane na adres Zamawiającego. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał siwz oraz zamieści je na stronie internetowej.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający, w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert może zmodyfikować siwz. Modyfikację siwz niezwłocznie przekaże wszystkim wykonawcom oraz zamieści na stronie internetowej.
3. Zamawiający upoważnia do bezpośredniego kontaktowania się i udzielania wyjaśnień:
• Zdzisława Kotarzewskiego,
• Katarzynę Krynicką
tel. 068 327-31-15 wew. 132
Wykonawcy przedstawią oferty na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do siwz.
Oferty muszą spełniać następujące wymagania:
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2. W przypadku załączenia do oferty wymaganych dokumentów sporządzonych w innym języku wykonawca jest zobowiązany załączyć tekst przetłumaczony na j. polski.
3. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki wymagają podpisu osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną we właściwym rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty.
4. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę. Cena oferty musi być podana cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem podatku VAT.
5. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę, wyłącznie z zachowaniem formy pisemnej. Zamawiający nie wyraża zgody na postać elektroniczną oferty.
6. Dwa lub więcej podmiotów gospodarczych może złożyć ofertę wspólną (art. 23 ust. 1 ustawy pzp). W tym przypadku składana oferta winna spełniać następujące wymagania:
a. oferta winna zawierać pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w przetargu, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wszystkich wykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (może to być zarówno jeden z wykonawców tworzących konsorcjum tzw. lider, jak i zupełnie odrębna osoba np. radca prawny). W przypadku wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej Zamawiający -przed podpisaniem umowy na realizację zamówienia - zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia umowy konsorcjum, w której wykonawcy określą m.in. strony umowy ze wskazaniem lidera i celu, w jakim została zawarta umowa, prawa i obowiązki stron, zakres robót do wykonania przez każdego uczestnika konsorcjum oraz czas trwania umowy. Czas trwania umowy konsorcjum powinien być określony do upływu terminu odpowiedzialności z tytułu gwarancji za wykonane roboty.
b. oferta winna być podpisana przez wyznaczonego pełnomocnika pozostałych podmiotów,
c. członkowie konsorcjum ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
d. nie każdy z członków konsorcjum musi spełniać wszystkie warunki Zamawiającego, ale wszystkie warunki muszą spełniać łącznie wszyscy uczestnicy konsorcjum,
e. jeśli wystąpi przesłanka wykluczenia jednego z uczestników konsorcjum, Zamawiający wykluczy całe konsorcjum z postępowania.
7. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów przygotowania oferty.
9. W związku z jawnością postępowania przetargowego, Wykonawca może zastrzec niektóre informacje w swej ofercie. Zastrzeżone mogą być tylko te informacje, których ujawnienie naruszałoby tajemnicę handlową przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W takim przypadku dane dokumenty należy oznakować klauzulą „ZASTRZEŻONE” i umieścić na końcu oferty.
Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica.
Koperta zawierająca ofertę powinna być zaadresowana na Zamawiającego na adres podany powyżej i oznakowana następująco: „Budowa sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy” – nie otwierać przed 18.07.2013r. godz. 10.30, oraz opatrzona nazwą i dokładnym adresem wykonawcy.
XIII.WADIUM.
Każda składana oferta musi być zabezpieczona – przez cały okres związania ofertą - wadium w wysokości 10.000 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych.
Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto: 16 1020 5402 0000 0602 0027 8838 z zaznaczeniem: "Wadium – przetarg na budowę sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy”. Za wadium złożone w terminie zostanie uznane, jeśli wpłata na konto Zamawiającego wpłynie w terminie do 18.07.2013r. r. do godz. 10.00.
W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy je złożyć w oryginale załączając (nie wpinając) do oferty.
Brak wniesienia wadium skutkuje wykluczeniem wykonawców zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
XIV. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT.Każda składana oferta musi być zabezpieczona – przez cały okres związania ofertą - wadium w wysokości 10.000 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych.
Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto: 16 1020 5402 0000 0602 0027 8838 z zaznaczeniem: "Wadium – przetarg na budowę sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy”. Za wadium złożone w terminie zostanie uznane, jeśli wpłata na konto Zamawiającego wpłynie w terminie do 18.07.2013r. r. do godz. 10.00.
W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy je złożyć w oryginale załączając (nie wpinając) do oferty.
Brak wniesienia wadium skutkuje wykluczeniem wykonawców zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
1. Oferty należy składać do dnia 18.07.2013r. do godz. 10.00 w Urzędzie Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-006 Świdnica.
2. Ofertę można składać osobiście lub przesłać do ww. terminu na adres Zamawiającego.
3. Wybór drogi pocztowej dla przesłania oferty następuje na ryzyko wykonawcy.
4. Oferty przesłane faksem nie będą rozpatrywane.
5. Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
XV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ - 30 dni od upływu terminu do składania ofert.
XVI. OTWARCIE OFERT.1. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
2. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu: 18.07.2013r. godz. 10.30. w Urzędzie Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica.
Otwarcie ofert jest jawne. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy i siedziby Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny oraz innych istotnych elementów każdej z ofert.
XVII. KRYTERIA OCENY OFERT:
Cena oferty ( brutto) – waga (znaczenie) - 100 %
XVIII. OPIS SPOSOBU OCENY OFERT.Cena oferty ( brutto) – waga (znaczenie) - 100 %
Za kryterium ceny punkty liczone będą następująco:
cenaminimalnabrutto X 100 = ilość punktów
cenabadanabrutto
Ocenie i porównaniu poddane zostaną oferty nie podlegające odrzuceniu. Za ofertę
najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów.
XIX. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY.cenabadanabrutto
Ocenie i porównaniu poddane zostaną oferty nie podlegające odrzuceniu. Za ofertę
najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów.
1. Zamawiający nie narzuca metody sporządzenia kosztorysu ofertowego. Kosztorys powinien zawierać tabelę elementów scalonych.
2. Cenę należy liczyć do 2 miejsc po przecinku.
3. Cena oferty określona przez Wykonawcę jest wiążąca na czas realizacji umowy i nie będzie podlegać zmianom. Dopuszcza się natomiast zmianę stawki podatku VAT w przypadku jej urzędowej zmiany.
4. Cena oferty musi uwzględniać zakres całego przedmiotu zamówienia i być podana w złotych polskich.
5. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu robót. Nie skorzystanie przez wykonawcę z tych zaleceń nie może stanowić podstawy do późniejszego żądania zwiększenia wynagrodzenia.
6. W obowiązku składającego ofertę, na etapie jej przygotowania, pozostaje także
obowiązek weryfikacji ewentualnych błędów przedmiaru robót w stosunku do zakresu robót opisanego w siwz i dokumentacji projektowej. W przypadku zaistnienia takiej okoliczności wykonawca powinien poprawić błędną pozycję przedmiaru lub dopisać dodatkową.
7. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy, przy założeniu jej ryczałtowego charakteru.
XX. WYJAŚNIENIA W TOKU BADANIA I OCENY OFERT
1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym, a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz z zastrzeżeniem pkt. 4 niniejszego rozdziału, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
2. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się w formie pisemnej do wykonawcy o udzielenie w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
3. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
4. Korekty oczywistych omyłek:1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym, a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz z zastrzeżeniem pkt. 4 niniejszego rozdziału, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
2. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się w formie pisemnej do wykonawcy o udzielenie w wyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
3. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
-Zamawiający – zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy -poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
XXI. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY.
Wykonawca, który zostanie wybrany w postępowaniu przetargowym będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, stosownie do art. 147 ustawy Prawo zamówień publicznych na następujących warunkach :
1. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy – 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie wniesione przed podpisaniem umowy (ceny brutto).
2. Zabezpieczenie może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zamawiający nie wyraża zgody na inną niż ww. formy wnoszenia zabezpieczenia.
3. Zamawiający ustala następujący podział zabezpieczenia :
a). 30 % - na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji
jakości,
b). 70 % - gwarantujące wykonanie robót zgodnie z umową.
Uwaga! Zabezpieczenie należytego wykonania umowy przedkładane w formie niepieniężnej np. w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej winno zostać wniesione na okres dłuższy o 30 dni od terminu wykonania zamówienia.
4. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi zgodnie z art. 151 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
XXII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCHWykonawca, który zostanie wybrany w postępowaniu przetargowym będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, stosownie do art. 147 ustawy Prawo zamówień publicznych na następujących warunkach :
1. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy – 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie wniesione przed podpisaniem umowy (ceny brutto).
2. Zabezpieczenie może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zamawiający nie wyraża zgody na inną niż ww. formy wnoszenia zabezpieczenia.
3. Zamawiający ustala następujący podział zabezpieczenia :
a). 30 % - na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji
jakości,
b). 70 % - gwarantujące wykonanie robót zgodnie z umową.
Uwaga! Zabezpieczenie należytego wykonania umowy przedkładane w formie niepieniężnej np. w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej winno zostać wniesione na okres dłuższy o 30 dni od terminu wykonania zamówienia.
4. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi zgodnie z art. 151 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
WYKONAWCOM, UBIEGAJĄCYM SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.
Wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, przepisach wykonawczych do ustawy, jak też w niniejszej specyfikacji, przysługują środki odwoławcze przewidziane cytowaną ustawą.
ODWOŁANIE
1. Odwołanie przysługuje Wykonawcy i podmiotom wymienionym w art. 154, pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawcom jak wyżej przysługuje możliwość poinformowania Zamawiającego, w terminach przewidzianych do wniesienia odwołania o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust.2.
1. Odwołanie przysługuje Wykonawcy i podmiotom wymienionym w art. 154, pkt. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawcom jak wyżej przysługuje możliwość poinformowania Zamawiającego, w terminach przewidzianych do wniesienia odwołania o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust.2.
1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów przyjętych w siwz, pkt. XVII SIWZ.
2. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru.
3. Zamawiający zamieści również informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Urzędu.
XXIV. USTALENIA UZUPEŁNIAJĄCE.
1. SIWZ można otrzymać od zamawiającego bezpłatnie na pisemny wniosek. We wniosku należy podać nazwę, adres, telefon, fax i ewentualnie e-mail wykonawcy.
2. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający uzyskał dofinansowanie zadania w ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-
4. Zamawiający dopuszcza fakturowanie robót w dwóch częściach.
5. Zamawiający dopuszcza zmianę treści umowy na pisemny wniosek każdej ze strony umowy, złożony w terminie 1 miesiąca od wystąpienia okoliczności uzasadniającej zmianę w następujących przypadkach:
- zmiany obowiązujących przepisów prawnych
- rezygnacji zamawiającego z wykonania części zamówienia
- zmiany podwykonawcy robót
- wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych
- wystąpienia siły wyższej.
Koszt przygotowania zmiany umowy ponosi strona, która występuje z wnioskiem o zmianę.
6. Zamawiający wymaga rozliczenia za przedmiot zamówienia w formie ryczałtu.
7. Zamawiający wymaga 3-letniego okresu gwarancji na wszystkie roboty.
1. SIWZ można otrzymać od zamawiającego bezpłatnie na pisemny wniosek. We wniosku należy podać nazwę, adres, telefon, fax i ewentualnie e-mail wykonawcy.
2. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający uzyskał dofinansowanie zadania w ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-
4. Zamawiający dopuszcza fakturowanie robót w dwóch częściach.
5. Zamawiający dopuszcza zmianę treści umowy na pisemny wniosek każdej ze strony umowy, złożony w terminie 1 miesiąca od wystąpienia okoliczności uzasadniającej zmianę w następujących przypadkach:
- zmiany obowiązujących przepisów prawnych
- rezygnacji zamawiającego z wykonania części zamówienia
- zmiany podwykonawcy robót
- wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych
- wystąpienia siły wyższej.
Koszt przygotowania zmiany umowy ponosi strona, która występuje z wnioskiem o zmianę.
6. Zamawiający wymaga rozliczenia za przedmiot zamówienia w formie ryczałtu.
7. Zamawiający wymaga 3-letniego okresu gwarancji na wszystkie roboty.
Załączniki
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: „Budowę sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy” W ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013 tytuł operacji „Budowa i rozbudowa sieci wodno-kanalizacyjnej w gminie Świdnica”Drukuj informację Zamówienie publiczne: „Budowę sieci kanalizacji tłocznej w ul. Leśnej i ul. Bunkrowej w Świdnicy” W ramach działania 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013 tytuł operacji „Budowa i rozbudowa sieci wodno-kanalizacyjnej w gminie Świdnica”