Rejestr zmian
Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Modernizacja drogi gruntowej tłuczniem kamiennym na działkach nr 681, 80, 65/3 w ŚwidnicyDrukuj informację Zamówienie publiczne: Modernizacja drogi gruntowej tłuczniem kamiennym na działkach nr 681, 80, 65/3 w ŚwidnicySzczegóły informacji
Modernizacja drogi gruntowej tłuczniem kamiennym na działkach nr 681, 80, 65/3 w Świdnicy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Status: w toku
Tryb: nieograniczony
Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Zamawiający: Gmina Świdnica
Finansowanie: Roboty budowlane
Nr UZP: 229944-2013
Termin składania ofert / wniosków: 2013-07-02 10:00:00
Termin otwarcia ofert / wniosków: 2013-07-02 10:30:00
Ogłoszono dnia: 2013-06-14 przez autor
Treść:
„Modernizacja drogi gruntowej tłuczniem kamiennym
Gmina Świdnica,
ul. Długa 38, 66 – 008 Świdnica
tel. (068) 327 31 15, fax (068) 327 31 27
www.swidnica.zgora.pl, email : k.krynicka@swidnica.zgora.pl
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych o nr ewid. działek 681, 80, 65/3 w Świdnicy w następującym zakresie rzeczowym:
a) usunięcie warstwy humusu o gr. do 15cm na długości 664 m i na szerokości 4m. usunięty humus należy rozplantować na poboczach,
b) mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża w gruncie kat. I-IV pod nawierzchnię na szerokości 4,0m i długości 664mb drogi,
c) wykonanie warstwy odsączającej - podsypki piaskowej o średniej gr. 15cm na szerokości 4,0m w miejscach podmokłych, zaniżonych, gliniastych, na łącznej powierzchni 1200m2.
d) wykonanie podbudowy dolnej gr. 15 cm z tłucznia kamiennego frakcji 31,5-63,0mm w ilości 664mx4m=2656m2,
e) wykonanie podbudowy górnej gr. 5 cm z tłucznia kamiennego frakcji 0-31,5mm. Zakres ilościowy j.w.
f) miałowanie nawierzchni warstwą o gr.1,50cm miałem kamiennym frakcji 0-2mm. Zakres ilościowy j.w.
g) wykonanie przydrożnego rowu odwadniającego o długości 150mb – szerokość dna 0,5m i średnia wysokość 0,8m.
h) wykonanie ścieku drogowego z kamienia łamanego o szerokości 30cm i długości 40m, na podkładzie z betonu B-20 o grubości 15cm.
2. Nawierzchnię drogi należy wykonać z dwustronnymi, poprzecznymi spadkami, a na odcinkach przyległych do rowu i ścieku ze spadkiem jednostronnym. Nachylenie spadków 4%.
3. Wymagania dotyczące zastosowanych materiałów, sprzętu i technologii robót zawarte są w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.
4. W obowiązku wykonawcy pozostaje zatrudnienie kierownika robót.
5. Lokalizacja : województwo lubuskie, powiat zielonogórski, gmina Świdnica, wieś Świdnica.
6. Kody opisujące przedmiot zamówienia (słownik CPV): 45233226-9 Roboty w zakresie dróg dojazdowych.
7. Roboty związane z wykonaniem ww. zamówienia muszą być wykonane zgodnie z STWiOR oraz niniejszą Specyfikacją. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 3 do siwz.
8. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z Ustawą - Prawo Budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr156, poz. 1118), sztuką budowlaną, wszelkimi niezbędnymi przepisamioraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, zapewniając bezpieczne i higieniczne warunkipracy, stosując wyroby budowlane posiadające stosowne aprobaty techniczne, atesty lub deklaracjezgodności.
od daty zawarcia umowy do 30.09.2013r.
1. Do oceny spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postepowaniu z art. 22 upzp zamawiający wymaga:
1.1 Złożenia oświadczenia własnego na wzorze jak załącznik nr 4;
1.2 Złożenie własnego wykazu robót wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dotyczących robót drogowych w ilości nie mniejszej niż 10 000m2 nawierzchni łącznie. Z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania, nazwy podmiotu, na rzecz którego wykonane były roboty oraz załączeniu dokumentów potwierdzających, że zostały one wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zawierającego informacje jak we wzorze załącznika nr 7.
1.3 Załączenie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w kwocie nie mniejszej niż 100000,00 zł
2. Do oceny spełnienia przez wykonawcę braku podstaw do wykluczenia z postępowania na zasadzie art. 24 u pzp zamawiający wymaga:
2.1 Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert
2.2 Oświadczenia własnego, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postepowania na zasadzie art. 24 ust. 1 i 2 upzp wg wzoru jak załącznik nr 5.
3. W przypadku gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski to zamiast wymienionych wyżej dokumentów, składa dokumenty równoważne wymienione w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymienionych w punkcie IX specyfikacji na zasadzie spełnia warunek/nie spełnia warunku. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków.
1. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treścispecyfikacji istotnych warunków zamówienia, zgodnie z art. 38 pzp. Pytania wykonawcówmuszą być formułowane na piśmie i przesyłane na adres Zamawiającego. Treść zapytańwraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał siwz orazzamieści je na stronie internetowej.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający, w każdym czasie przed upływemterminu składania ofert może zmodyfikować siwz. Modyfikację siwz niezwłocznieprzekaże wszystkim wykonawcom oraz zamieści na stronie internetowej.
3. Zamawiający upoważnia do bezpośredniego kontaktowania się i udzielaniawyjaśnień:
· Zdzisława Kotarzewskiego,
· Katarzynę Krynicką
tel. 068 327-31-15 wew. 132
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Cena oferty ( brutto) – waga (znaczenie) - 100 %
1. Zamawiający nie narzuca metody sporządzenia kosztorysu ofertowego. Kosztorys powinien zawierać tabelę elementów scalonych, w układzie jak we wzorze załącznik nr 3.
2. Cenę należy liczyć do 2 miejsc po przecinku.
3. Cena oferty określona przez Wykonawcę jest wiążąca na czas realizacji umowy i niebędzie podlegać zmianom. Dopuszcza się natomiast zmianę stawki podatku VAT wprzypadku jej urzędowej zmiany.
4. Cena oferty musi uwzględniać zakres całego przedmiotu zamówienia i być podana w złotychpolskich.
5. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu robót.Nie skorzystanieprzez wykonawcę z tych zaleceń nie może stanowić podstawy do późniejszego żądaniazwiększenia wynagrodzenia.
6. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy, przy założeniu jej ryczałtowego rozliczenia.
1. Odwołanie przysługuje Wykonawcy i podmiotom wymienionym w art. 154, pkt. 5ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawcom jak wyżej przysługuje możliwość poinformowania Zamawiającego, wterminach przewidzianych do wniesienia odwołania o niezgodnej z przepisami ustawyczynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązanyna podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust.2.
XXIII. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW PRZETARGU.
1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą zpunktu widzenia kryteriów przyjętych w siwz, pkt. XVII SIWZ.
2. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborzenajkorzystniejszej oferty, podając nazwę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano iuzasadnienie jej wyboru.
3. Zamawiający zamieści również informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronieinternetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Urzędu.
XXIV. USTALENIA UZUPEŁNIAJĄCE.
1. SIWZ można otrzymać od zamawiającego bezpłatnie na pisemny wniosek. We wnioskunależy podać nazwę, adres, telefon, fax i ewentualnie e-mail wykonawcy.
2. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający uzyskał dofinansowanie zadania ze środków budżetu Województwa Lubuskiego.
4. Zamawiający dopuszcza zmianę treści umowy na pisemny wniosek każdej ze strony umowy, złożony w terminie 1 miesiąca od wystąpienia okoliczności uzasadniającejzmianę w następujących przypadkach:
- zmiany obowiązujących przepisów prawnych,
- rezygnacji zamawiającego z wykonania części zamówienia,
- zmiany podwykonawcy robót,
- wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych,
- wystąpienia siły wyższej.
Koszt przygotowania zmiany umowy ponosi strona, która występuje z wnioskiem ozmianę.
6. Zamawiający wymaga rozliczenia za przedmiot zamówienia w formie ryczałtu.
7. Zamawiający wymaga 3-letniego okresu gwarancji na wszystkie roboty.
na działkach nr 681, 80, 65/3 w Świdnicy”
I. ZAMAWIAJĄCY:Gmina Świdnica,
ul. Długa 38, 66 – 008 Świdnica
tel. (068) 327 31 15, fax (068) 327 31 27
www.swidnica.zgora.pl, email : k.krynicka@swidnica.zgora.pl
II.TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie art. 39 ustawyz dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759ze zm.).
Ogłoszenie o przetargu podlega publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA :Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie art. 39 ustawyz dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759ze zm.).
Ogłoszenie o przetargu podlega publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych.
1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych o nr ewid. działek 681, 80, 65/3 w Świdnicy w następującym zakresie rzeczowym:
a) usunięcie warstwy humusu o gr. do 15cm na długości 664 m i na szerokości 4m. usunięty humus należy rozplantować na poboczach,
b) mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża w gruncie kat. I-IV pod nawierzchnię na szerokości 4,0m i długości 664mb drogi,
c) wykonanie warstwy odsączającej - podsypki piaskowej o średniej gr. 15cm na szerokości 4,0m w miejscach podmokłych, zaniżonych, gliniastych, na łącznej powierzchni 1200m2.
d) wykonanie podbudowy dolnej gr. 15 cm z tłucznia kamiennego frakcji 31,5-63,0mm w ilości 664mx4m=2656m2,
e) wykonanie podbudowy górnej gr. 5 cm z tłucznia kamiennego frakcji 0-31,5mm. Zakres ilościowy j.w.
f) miałowanie nawierzchni warstwą o gr.1,50cm miałem kamiennym frakcji 0-2mm. Zakres ilościowy j.w.
g) wykonanie przydrożnego rowu odwadniającego o długości 150mb – szerokość dna 0,5m i średnia wysokość 0,8m.
h) wykonanie ścieku drogowego z kamienia łamanego o szerokości 30cm i długości 40m, na podkładzie z betonu B-20 o grubości 15cm.
2. Nawierzchnię drogi należy wykonać z dwustronnymi, poprzecznymi spadkami, a na odcinkach przyległych do rowu i ścieku ze spadkiem jednostronnym. Nachylenie spadków 4%.
3. Wymagania dotyczące zastosowanych materiałów, sprzętu i technologii robót zawarte są w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót.
4. W obowiązku wykonawcy pozostaje zatrudnienie kierownika robót.
5. Lokalizacja : województwo lubuskie, powiat zielonogórski, gmina Świdnica, wieś Świdnica.
6. Kody opisujące przedmiot zamówienia (słownik CPV): 45233226-9 Roboty w zakresie dróg dojazdowych.
7. Roboty związane z wykonaniem ww. zamówienia muszą być wykonane zgodnie z STWiOR oraz niniejszą Specyfikacją. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 3 do siwz.
8. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z Ustawą - Prawo Budowlane (Dz.U. z 2006 r. Nr156, poz. 1118), sztuką budowlaną, wszelkimi niezbędnymi przepisamioraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej, zapewniając bezpieczne i higieniczne warunkipracy, stosując wyroby budowlane posiadające stosowne aprobaty techniczne, atesty lub deklaracjezgodności.
IV.ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67, ust 1 pkt 6,ustawy pzp,
V. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67, ust 1 pkt 6,ustawy pzp,
od daty zawarcia umowy do 30.09.2013r.
VI. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH.
VII. ZAMAWIAJĄCY NIE DOPUSZCZA SKŁADANIA OFERT WARIANTOWYCH.
VIII.OPISWARUNKÓW I DOKUMENTÓW WYMAGANYCH OD WYKONAWCÓWUBIEGAJĄCYCH SIĘ O ZAMÓWIENIE.
1. Wypełnienie formularza oferty stanowiącego Załącznik nr1.
2. Zaakceptowany (podpisany) przez kierownictwo firmy projekt umowy stanowiący- Załącznik nr 2.
3. Kosztorys ofertowy, w którym należy uwzględnić wszystkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia-Załącznik nr 3.
4. Oświadczenie własne o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust1, pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 4.
5. Oświadczenie własne, że oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 5.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływemterminu składania ofert).
7. W przypadku podmiotów występujących wspólnie,pełnomocnictwo do złożenia oferty -zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy pzp.
W przypadku wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej, Zamawiający zastrzegasobie prawo do żądania umowy konsorcjum - przed podpisaniem umowy na realizacjęzakresu robót, będącego przedmiotem przetargu.
9. Wykaz robót powierzonych podwykonawcom - Załącznik nr 6 (jeśli wykonawca przewidział zatrudnić podwykonawców ).
10. Wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat, a jeśli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dotyczących robót drogowych w ilości nie mniejszej niż 10 000m2 nawierzchni łącznie. Z podaniem ich rodzaju wartości, daty i miejsca wykonaniaoraz załączenie dokumentów potwierdzających, żeroboty zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone – Załącznik nr 7
11. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jestubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności wkwocie min. 100.000,00 zł.
Wszystkie kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przezwykonawcę.
Zamawiający -na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy pzp, wezwie Wykonawców, którzy w określonymterminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału wpostępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia wwyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie koniecznebyłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnieńdotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp.Wykonawca, który nie spełni wszystkich wymogów określonych w siwz zostanie wykluczony zpostępowania na podstawie art. 24 ust.1 lub ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
IX. OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁUW POSTĘPOWANIU.1. Wypełnienie formularza oferty stanowiącego Załącznik nr1.
2. Zaakceptowany (podpisany) przez kierownictwo firmy projekt umowy stanowiący- Załącznik nr 2.
3. Kosztorys ofertowy, w którym należy uwzględnić wszystkie koszty związane z prawidłowym wykonaniem przedmiotu zamówienia-Załącznik nr 3.
4. Oświadczenie własne o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust1, pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 4.
5. Oświadczenie własne, że oferent nie podlega wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych - Załącznik nr 5.
6. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływemterminu składania ofert).
7. W przypadku podmiotów występujących wspólnie,pełnomocnictwo do złożenia oferty -zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy pzp.
W przypadku wyboru oferty konsorcjum jako najkorzystniejszej, Zamawiający zastrzegasobie prawo do żądania umowy konsorcjum - przed podpisaniem umowy na realizacjęzakresu robót, będącego przedmiotem przetargu.
9. Wykaz robót powierzonych podwykonawcom - Załącznik nr 6 (jeśli wykonawca przewidział zatrudnić podwykonawców ).
10. Wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat, a jeśli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dotyczących robót drogowych w ilości nie mniejszej niż 10 000m2 nawierzchni łącznie. Z podaniem ich rodzaju wartości, daty i miejsca wykonaniaoraz załączenie dokumentów potwierdzających, żeroboty zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone – Załącznik nr 7
11. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jestubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności wkwocie min. 100.000,00 zł.
Wszystkie kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przezwykonawcę.
Zamawiający -na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy pzp, wezwie Wykonawców, którzy w określonymterminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału wpostępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia wwyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie koniecznebyłoby unieważnienie postępowania.
Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnieńdotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp.Wykonawca, który nie spełni wszystkich wymogów określonych w siwz zostanie wykluczony zpostępowania na podstawie art. 24 ust.1 lub ust. 2 Prawa zamówień publicznych.
1. Do oceny spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postepowaniu z art. 22 upzp zamawiający wymaga:
1.1 Złożenia oświadczenia własnego na wzorze jak załącznik nr 4;
1.2 Złożenie własnego wykazu robót wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dotyczących robót drogowych w ilości nie mniejszej niż 10 000m2 nawierzchni łącznie. Z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania, nazwy podmiotu, na rzecz którego wykonane były roboty oraz załączeniu dokumentów potwierdzających, że zostały one wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, zawierającego informacje jak we wzorze załącznika nr 7.
1.3 Załączenie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę opłaconej polisy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w kwocie nie mniejszej niż 100000,00 zł
2. Do oceny spełnienia przez wykonawcę braku podstaw do wykluczenia z postępowania na zasadzie art. 24 u pzp zamawiający wymaga:
2.1 Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert
2.2 Oświadczenia własnego, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postepowania na zasadzie art. 24 ust. 1 i 2 upzp wg wzoru jak załącznik nr 5.
3. W przypadku gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski to zamiast wymienionych wyżej dokumentów, składa dokumenty równoważne wymienione w Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawców oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymienionych w punkcie IX specyfikacji na zasadzie spełnia warunek/nie spełnia warunku. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków.
X. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI.
Porozumiewanie się Zamawiającego z Wykonawcami następować będzie pisemnie lub faxem.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane za pomocą faxu uważa sięza złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu.
XI. TRYB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ.Porozumiewanie się Zamawiającego z Wykonawcami następować będzie pisemnie lub faxem.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane za pomocą faxu uważa sięza złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu.
1. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treścispecyfikacji istotnych warunków zamówienia, zgodnie z art. 38 pzp. Pytania wykonawcówmuszą być formułowane na piśmie i przesyłane na adres Zamawiającego. Treść zapytańwraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże wykonawcom, którym przekazał siwz orazzamieści je na stronie internetowej.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający, w każdym czasie przed upływemterminu składania ofert może zmodyfikować siwz. Modyfikację siwz niezwłocznieprzekaże wszystkim wykonawcom oraz zamieści na stronie internetowej.
3. Zamawiający upoważnia do bezpośredniego kontaktowania się i udzielaniawyjaśnień:
· Zdzisława Kotarzewskiego,
· Katarzynę Krynicką
tel. 068 327-31-15 wew. 132
XII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
Wykonawcy przedstawią oferty na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do siwz.
Oferty muszą spełniać następujące wymagania:
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2. W przypadku załączenia do oferty wymaganych dokumentów sporządzonych w innymjęzyku wykonawca jest zobowiązany załączyć tekst przetłumaczony na j. polski.
3. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki wymagają podpisu osoby upoważnionej doreprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną wewłaściwym rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnejWykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile niewynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty.
4. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osobypodpisującej ofertę. Cena oferty musi być podana cyfrowo i słownie z wyodrębnieniempodatku VAT.
5. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę, wyłącznie zzachowaniem formy pisemnej. Zamawiający nie wyraża zgody na postać elektronicznąoferty.
6. Dwa lub więcej podmiotów gospodarczych może złożyć ofertę wspólną (art. 23 ust. 1ustawy pzp).W tym przypadku składana oferta winna spełniać następujące wymagania:
a. oferta winna zawierać pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wprzetargu, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wszystkichwykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (może to byćzarówno jeden z wykonawców tworzących konsorcjum tzw. lider, jak i zupełnieodrębna osoba np. radca prawny). W przypadku wyboru oferty konsorcjum jakonajkorzystniejszej Zamawiający -przed podpisaniem umowy na realizacjęzamówienia - zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia umowy konsorcjum,w której wykonawcy określą m.in. strony umowy ze wskazaniem lidera i celu, wjakim została zawarta umowa, prawa i obowiązki stron, zakres robót do wykonaniaprzez każdego uczestnika konsorcjum oraz czas trwania umowy. Czas trwaniaumowy konsorcjum powinien być określony do upływu terminu odpowiedzialnościz tytułu gwarancji za wykonane roboty.
b. oferta winna być podpisana przez wyznaczonego pełnomocnika pozostałychpodmiotów,
c. nie każdy z członków konsorcjum musi spełniać wszystkie warunkiZamawiającego, ale wszystkie warunki muszą spełniać łącznie wszyscy uczestnicykonsorcjum,
d. jeśli wystąpi przesłanka wykluczenia jednego z uczestników konsorcjum,Zamawiający wykluczy całe konsorcjum z postępowania.
7. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniemoferty.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów przygotowania oferty.
9. W związku z jawnością postępowania przetargowego, Wykonawca może zastrzec niektóreinformacje w swej ofercie. Zastrzeżone mogą być tylko te informacje, których ujawnienienaruszałoby tajemnicę handlową przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z 16 kwietnia1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W takim przypadku dane dokumenty należyoznakować klauzulą „ZASTRZEŻONE” i umieścić na końcu oferty.
Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Świdnica, ul. Długa 38,66-008 Świdnica.
Koperta zawierająca ofertę powinna być zaadresowana na Zamawiającego na adres podanypowyżej i oznakowana następująco:„Modernizacja drogi gruntowej tłuczniem kamiennym” – nie otwierać przed 2.07.2013r.godz. 10.30, oraz opatrzona nazwą idokładnym adresem wykonawcy.
XIII.WADIUM.Wykonawcy przedstawią oferty na wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do siwz.
Oferty muszą spełniać następujące wymagania:
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.
2. W przypadku załączenia do oferty wymaganych dokumentów sporządzonych w innymjęzyku wykonawca jest zobowiązany załączyć tekst przetłumaczony na j. polski.
3. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki wymagają podpisu osoby upoważnionej doreprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną wewłaściwym rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnejWykonawcy. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile niewynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty.
4. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osobypodpisującej ofertę. Cena oferty musi być podana cyfrowo i słownie z wyodrębnieniempodatku VAT.
5. Każdy Wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę, wyłącznie zzachowaniem formy pisemnej. Zamawiający nie wyraża zgody na postać elektronicznąoferty.
6. Dwa lub więcej podmiotów gospodarczych może złożyć ofertę wspólną (art. 23 ust. 1ustawy pzp).W tym przypadku składana oferta winna spełniać następujące wymagania:
a. oferta winna zawierać pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wprzetargu, podpisane przez upoważnionych przedstawicieli wszystkichwykonawców. Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (może to byćzarówno jeden z wykonawców tworzących konsorcjum tzw. lider, jak i zupełnieodrębna osoba np. radca prawny). W przypadku wyboru oferty konsorcjum jakonajkorzystniejszej Zamawiający -przed podpisaniem umowy na realizacjęzamówienia - zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia umowy konsorcjum,w której wykonawcy określą m.in. strony umowy ze wskazaniem lidera i celu, wjakim została zawarta umowa, prawa i obowiązki stron, zakres robót do wykonaniaprzez każdego uczestnika konsorcjum oraz czas trwania umowy. Czas trwaniaumowy konsorcjum powinien być określony do upływu terminu odpowiedzialnościz tytułu gwarancji za wykonane roboty.
b. oferta winna być podpisana przez wyznaczonego pełnomocnika pozostałychpodmiotów,
c. nie każdy z członków konsorcjum musi spełniać wszystkie warunkiZamawiającego, ale wszystkie warunki muszą spełniać łącznie wszyscy uczestnicykonsorcjum,
d. jeśli wystąpi przesłanka wykluczenia jednego z uczestników konsorcjum,Zamawiający wykluczy całe konsorcjum z postępowania.
7. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
8. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniemoferty.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów przygotowania oferty.
9. W związku z jawnością postępowania przetargowego, Wykonawca może zastrzec niektóreinformacje w swej ofercie. Zastrzeżone mogą być tylko te informacje, których ujawnienienaruszałoby tajemnicę handlową przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z 16 kwietnia1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W takim przypadku dane dokumenty należyoznakować klauzulą „ZASTRZEŻONE” i umieścić na końcu oferty.
Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Świdnica, ul. Długa 38,66-008 Świdnica.
Koperta zawierająca ofertę powinna być zaadresowana na Zamawiającego na adres podanypowyżej i oznakowana następująco:„Modernizacja drogi gruntowej tłuczniem kamiennym” – nie otwierać przed 2.07.2013r.godz. 10.30, oraz opatrzona nazwą idokładnym adresem wykonawcy.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
XIV. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT.
1. Oferty należy składać do dnia 2.07.2013r. do godz. 10.00w Urzędzie Gminy Świdnica,ul. Długa 38, 66-006 Świdnica.
2. Ofertę można składać osobiście lub przesłać do ww. terminu na adres Zamawiającego.
3. Wybór drogi pocztowej dla przesłania oferty następuje na ryzyko wykonawcy.
4. Oferty przesłane faksem nie będą rozpatrywane.
5. Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
XV. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ - 30 dni od upływu terminu do składania ofert.
1. Oferty należy składać do dnia 2.07.2013r. do godz. 10.00w Urzędzie Gminy Świdnica,ul. Długa 38, 66-006 Świdnica.
2. Ofertę można składać osobiście lub przesłać do ww. terminu na adres Zamawiającego.
3. Wybór drogi pocztowej dla przesłania oferty następuje na ryzyko wykonawcy.
4. Oferty przesłane faksem nie będą rozpatrywane.
5. Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcom bez otwierania.
XVI. OTWARCIE OFERT.
1. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć nasfinansowanie zamówienia.
2. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu: 2.07.2013r. godz.10.30.w Urzędzie Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica.
Otwarcie ofert jest jawne. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy i siedzibyWykonawców, a także informacje dotyczące ceny oraz innych istotnych elementów każdej zofert.
XVII. KRYTERIA OCENY OFERT:1. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć nasfinansowanie zamówienia.
2. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu: 2.07.2013r. godz.10.30.w Urzędzie Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica.
Otwarcie ofert jest jawne. Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy i siedzibyWykonawców, a także informacje dotyczące ceny oraz innych istotnych elementów każdej zofert.
Cena oferty ( brutto) – waga (znaczenie) - 100 %
XVIII. OPIS SPOSOBU OCENY OFERT.
Za kryterium ceny punkty liczone będą następująco:
cenaminimalnabrutto X 100 = ilość punktów
cenabadanabrutto
Ocenie i porównaniu poddane zostaną oferty nie podlegające odrzuceniu. Za ofertę
najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów.
XIX. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY OFERTY.Za kryterium ceny punkty liczone będą następująco:
cenaminimalnabrutto X 100 = ilość punktów
cenabadanabrutto
Ocenie i porównaniu poddane zostaną oferty nie podlegające odrzuceniu. Za ofertę
najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów.
1. Zamawiający nie narzuca metody sporządzenia kosztorysu ofertowego. Kosztorys powinien zawierać tabelę elementów scalonych, w układzie jak we wzorze załącznik nr 3.
2. Cenę należy liczyć do 2 miejsc po przecinku.
3. Cena oferty określona przez Wykonawcę jest wiążąca na czas realizacji umowy i niebędzie podlegać zmianom. Dopuszcza się natomiast zmianę stawki podatku VAT wprzypadku jej urzędowej zmiany.
4. Cena oferty musi uwzględniać zakres całego przedmiotu zamówienia i być podana w złotychpolskich.
5. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu robót.Nie skorzystanieprzez wykonawcę z tych zaleceń nie może stanowić podstawy do późniejszego żądaniazwiększenia wynagrodzenia.
6. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy, przy założeniu jej ryczałtowego rozliczenia.
XX. WYJAŚNIENIA W TOKU BADANIA I OCENY OFERT
1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnieńdotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie międzyZamawiającym, a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz zzastrzeżeniem pkt. 4 niniejszego rozdziału, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jejtreści.
2. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku doprzedmiotu zamówienia, zwróci się w formie pisemnej do wykonawcy o udzielenie wwyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ nawysokość ceny.
3. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonanaocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąconiską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
4. Korekty oczywistych omyłek:
-Zamawiający – zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy -poprawia w tekście oferty oczywisteomyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłoczniezawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
XXI. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY nie jest wymagane.
1. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnieńdotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie międzyZamawiającym, a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz zzastrzeżeniem pkt. 4 niniejszego rozdziału, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jejtreści.
2. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku doprzedmiotu zamówienia, zwróci się w formie pisemnej do wykonawcy o udzielenie wwyznaczonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ nawysokość ceny.
3. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonanaocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąconiską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
4. Korekty oczywistych omyłek:
-Zamawiający – zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy -poprawia w tekście oferty oczywisteomyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłoczniezawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
XXII. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH
WYKONAWCOM, UBIEGAJĄCYM SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.
Wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przezZamawiającego zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, przepisachwykonawczych do ustawy, jak też w niniejszej specyfikacji, przysługują środki odwoławczeprzewidziane cytowaną ustawą.
ODWOŁANIEWYKONAWCOM, UBIEGAJĄCYM SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.
Wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przezZamawiającego zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, przepisachwykonawczych do ustawy, jak też w niniejszej specyfikacji, przysługują środki odwoławczeprzewidziane cytowaną ustawą.
1. Odwołanie przysługuje Wykonawcy i podmiotom wymienionym w art. 154, pkt. 5ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Wykonawcom jak wyżej przysługuje możliwość poinformowania Zamawiającego, wterminach przewidzianych do wniesienia odwołania o niezgodnej z przepisami ustawyczynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązanyna podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust.2.
XXIII. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW PRZETARGU.
1. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą zpunktu widzenia kryteriów przyjętych w siwz, pkt. XVII SIWZ.
2. Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborzenajkorzystniejszej oferty, podając nazwę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano iuzasadnienie jej wyboru.
3. Zamawiający zamieści również informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronieinternetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Urzędu.
1. SIWZ można otrzymać od zamawiającego bezpłatnie na pisemny wniosek. We wnioskunależy podać nazwę, adres, telefon, fax i ewentualnie e-mail wykonawcy.
2. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
3. Zamawiający uzyskał dofinansowanie zadania ze środków budżetu Województwa Lubuskiego.
4. Zamawiający dopuszcza zmianę treści umowy na pisemny wniosek każdej ze strony umowy, złożony w terminie 1 miesiąca od wystąpienia okoliczności uzasadniającejzmianę w następujących przypadkach:
- zmiany obowiązujących przepisów prawnych,
- rezygnacji zamawiającego z wykonania części zamówienia,
- zmiany podwykonawcy robót,
- wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych,
- wystąpienia siły wyższej.
Koszt przygotowania zmiany umowy ponosi strona, która występuje z wnioskiem ozmianę.
6. Zamawiający wymaga rozliczenia za przedmiot zamówienia w formie ryczałtu.
7. Zamawiający wymaga 3-letniego okresu gwarancji na wszystkie roboty.