Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiąceDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiąceSzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiące
Wydział: Referat Ogólny
Ogłoszono dnia: 2004-07-20 12:36:19
Termin załatwienia
od ręki
Osoba kontaktowa
Anita Nowak
Miejsce załatwienia
Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38 66-008 Świdnica
Telefon kontaktowy
68 3273115 wew. 135 / 519654621
Adres e-mail
Adres do doręczeń elektronicznych: /62bccw99fy/SkrytkaESP
Miejsce odbioru
Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38 66-008 Świdnica
Wymagane Dokumenty
- wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego wg obowiązującego wzoru dostępnego:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, - osoby zgłaszającej zameldowanie lub osoby, w której lokalu następuje zameldowanie (np. decyzja o przydziale, umowa najmu lokalu, umowa notarialna przeniesienia własności, wypis lub odpis z księgi wieczystej albo inny dokument, z którego wynika prawo do dysponowania lokalem) - do wglądu,
- dowód osobisty lub paszport - do wglądu,
Tryb odwoławczy
brak
Uwagi
- zameldowanie na pobyt czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała,
- zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu „Zgłoszenie pobytu czasowego”. Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
- zameldowanie winno być zgłoszone najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu czasowego,
- osoba, która nadal przebywa pod adresem zameldowania po upływie deklarowanego okresu pobytu, zobowiązana jest ponownie zgłosić zameldowanie,
- zameldowanie zgłasza się osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika, zameldowanie osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych może zgłosić jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu wspólnego pobytu,
- fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie – osoba ta wpisuje nazwę miejscowości i datę oraz składa własnoręczny, czytelny podpis,
- jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu zameldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu rozstrzyga się w drodze decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego,
Podstawa prawna
- z ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2018 poz. 1382 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411)
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiąceDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiące
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Świdnica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Anita Nowak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2004-07-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2004-07-20 12:36:03 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Krzysztof Noga |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2004-07-20 12:36:19 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Noga |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-03-28 08:23:26 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 7622 raz(y) |