ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Świdnica
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stałyDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Ogólny

Ogłoszono dnia: 2004-07-20 12:32:07

Termin załatwienia

od ręki

Osoba kontaktowa

Anita Nowak

Miejsce załatwienia

Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38 66-008 Świdnica

Telefon kontaktowy

68 3273115 wew. 135

Adres e-mail

elud@swidnica.zgora.pl

Sposób załatwienia

  • dokonanie zameldowania, 
  • dokument: zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.

Miejsce odbioru

Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38 66-008 Świdnica

Wymagane Dokumenty

  • wypełniony formularz zgłoszenia pobytu stałego wg obowiązującego wzoru,
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - osoby zgłaszającej zameldowanie lub osoby, w której lokalu następuje zameldowanie (np. decyzja o przydziale, umowa najmu lokalu, umowa notarialna przeniesienia własności, wypis lub odpis z księgi wieczystej albo inny dokument, z którego wynika prawo do dysponowania lokalem)- do wglądu,  dowód osobisty lub paszport - do wglądu,

Czas realizacji

od ręki

Opłaty

brak

Tryb odwoławczy

brak

Uwagi

  • zameldowanie na pobyt stały służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała, 
  • zameldowanie winno być zgłoszone najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu stałego, 
  • przy zgłoszeniu zameldowania można zgłosić wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu stałego lub czasowego, zameldowanie zgłasza się osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika, 
  • zameldowanie osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych może zgłosić jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu wspólnego pobytu, 
  • fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie – osoba ta wpisuje nazwę miejscowości i datę oraz składa własnoręczny, czytelny podpis, 
  • jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu zameldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu rozstrzyga się w drodze decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, 

Podstawa prawna

  1. ustawa  z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2018 poz. 1382 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411)

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony