Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiąceDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiąceSzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiące
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Referat Ogólny
Ogłoszono dnia: 2004-07-20 12:36:19
Termin załatwienia
od ręki
Osoba kontaktowa
Anita Nowak
Miejsce załatwienia
Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38 66-008 Świdnica
Telefon kontaktowy
68 3273115 wew. 135
Adres e-mail
elud@swidnica.zgora.pl
Miejsce odbioru
Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38 66-008 Świdnica
Wymagane Dokumenty
- wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego wg obowiązującego wzoru dostępnego:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, - osoby zgłaszającej zameldowanie lub osoby, w której lokalu następuje zameldowanie (np. decyzja o przydziale, umowa najmu lokalu, umowa notarialna przeniesienia własności, wypis lub odpis z księgi wieczystej albo inny dokument, z którego wynika prawo do dysponowania lokalem) - do wglądu,
- dowód osobisty lub paszport - do wglądu,
Opłaty
- opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł; nie podlega opłacie skarbowej zaświadczenie wydane do celów przedmiotowo zwolnionych z opłaty skarbowej (np. do świadczeń socjalnych, zatrudnienia, nauki, ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego)
Tryb odwoławczy
brak
Uwagi
- zameldowanie na pobyt czasowy służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała,
- zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu „Zgłoszenie pobytu czasowego”. Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
- zameldowanie winno być zgłoszone najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu czasowego,
- osoba, która nadal przebywa pod adresem zameldowania po upływie deklarowanego okresu pobytu, zobowiązana jest ponownie zgłosić zameldowanie,
- zameldowanie zgłasza się osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika, zameldowanie osoby nie posiadającej pełnej zdolności do czynności prawnych może zgłosić jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu wspólnego pobytu,
- fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie – osoba ta wpisuje nazwę miejscowości i datę oraz składa własnoręczny, czytelny podpis,
- jeżeli dane zawarte w zgłoszeniu zameldowania budzą wątpliwości o zameldowaniu rozstrzyga się w drodze decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego,
- za pełnomocnictwo obowiązuje opłata skarbowa w kwocie 17 złotych, z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielone, małżonkowi, zstępnym (dzieciom), wstępnym (rodzicom) oraz rodzeństwu.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r., poz. 388- tekst jednolity)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzoru i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.)