ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Gminy Świdnica
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistegoDrukuj informacjęSprawa: Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Szczegóły informacji

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Wydział: Referat Ogólny

Ogłoszono dnia: 2004-07-20 11:56:53

Termin załatwienia

niezwłocznie w obecności osoby zgłaszającej utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego.

Osoba kontaktowa

Anita Nowak

Miejsce załatwienia

Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica

Telefon kontaktowy

68 3273115 wew. 135

Sposób załatwienia

  • wydanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego, 
  • unieważnienie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych.  

Miejsce odbioru

Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica

Wymagane Dokumenty

  • pisemne zgłoszenie na formularzu zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, składane osobiście, 
  • uszkodzony dowód osobisty w przypadku zgłoszenia uszkodzenia, 
  • inny posiadany dokument ze zdjęciem do ustalenia tożsamości, do wglądu 
  • formularz wg obowiązującego wzoru
  • zgłoszenie utraty lub uszkodzenia w formie dokumentu elektronicznego - formularz złożony w postaci dokumentu elektronicznego musi być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym e-PUAP 
  • przy zgłoszeniu uszkodzenia dokumentu należy przekazać go do organu dowolnej gminy osobiście lub za pośrednictwem poczty). 

Opłaty

 brak

Tryb odwoławczy

  • nie dotyczy 

Uwagi

  • utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego należy zgłosić osobiście niezwłocznie po stwierdzeniu tego faktu w najbliższym urzędzie gminy, a za granicą w urzędzie konsularnym, 
  • za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną zawiadomienie o utracie dowodu składa rodzic, opiekun bądź kurator ustanowiony przez sąd, 
  • zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego ważne jest do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż dwa miesiące, 
  • w przypadku utraty lub uszkodzeniu dowodu osobistego należy niezwłocznie złożyć wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, 
  • w przypadku odnalezienia dowodu osobistego po zgłoszeniu jego utraty należy niezwłocznie przekazać najbliższemu organowi gminy lub placówce konsularnej,
  • odnalezione dowody osobiste podlegają unieważnieniu, 
  • nie ma możliwości cofnięcia czynności unieważnienia dowodu osobistego. 

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2010 r. Nr 167 poz. 1131 z późn. zm.), 
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015 r. poz. 2012). 
Wszystkie informacje dostępne są na stronie

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Świdnica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Anita Nowak
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2004-07-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anita Nowak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2004-07-20 11:52:43
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Iwo Dziechciarow
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2004-07-20 11:56:53
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Krzysztof Noga
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-01-27 12:21:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
4348 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony