Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wpisanie do rejestru wyborcówDrukuj informacjęSprawa: Wpisanie do rejestru wyborcówSzczegóły informacji
Wpisanie do rejestru wyborców
Wydział: Referat Ogólny
Ogłoszono dnia: 2004-07-20 11:47:26
Termin załatwienia
do 3 dni
Osoba kontaktowa
Anita Nowak
Miejsce załatwienia
Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica
Telefon kontaktowy
68 3273115 wew. 135 / 519654621
Adres e-mail
Adres do doręczeń elektronicznych: /62bccw99fy/SkrytkaESP
Sposób załatwienia
- decyzja administracyjna: doręczona listem poleconym za potwierdzeniem odbioru lub odebrana osobiście przez wnioskodawcę w terminie uzgodnionym z prowadzącym sprawę.
Miejsce odbioru
Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica
Wymagane Dokumenty
- wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców w części A/B,
- pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców, wg obowiązującego wzoru
- kserokopia ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Opłaty
brak
Tryb odwoławczy
- skargę rozpatruje Sąd Rejonowy w Zielonej Górze, ul. Plac Słowiański 2, 65-950 Zielona Góra skargę kieruje się do Sądu Rejonowego za pośrednictwem Wójta Gminy,
- termin złożenia skargi: 3 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
- rejestr wyborców zawiera ewidencję osób uprawnionych do głosowania zamieszkałych na stałe na terenie gminy,
- osoby zameldowane na pobyt stały na terenie gminy ujmowane są w rejestrze z urzędu,
- na wniosek do rejestru wpisywane są osoby zamieszkałe na stałe pod innym adresem niż adres zameldowania na terenie gminy lub innej miejscowości, nie posiadające żadnego zameldowania stałego oraz nigdzie nie zamieszkałe,
- w wyniku decyzji o wpisaniu do rejestru osoba jest skreślana z rejestru w miejscu stałego zameldowania i ujmowana w spisie wyborców w kolejnych wyborach pod adresem wskazanym we wniosku,
- skreślenie z rejestru może nastąpić na podstawie oświadczenia o powrocie do miejsca stałego zameldowania. Oświadczenie składa się w urzędzie miejsca stałego zameldowania,
- decyzja o wpisaniu do rejestru może być wydana po ustaleniu, że osoba ma rzeczywiście miejsce stałego zamieszkania pod oznaczonym adresem w gminie Świdnica. Wnioskodawca winien przedłożyć na powyższą okoliczność dokumenty, przykładowo tytuł własności lokalu względnie umowę najmu, oświadczenia o stałym zamieszkaniu pod wskazanym we wniosku adresem złożone przez osoby wspólnie zamieszkałe względnie sąsiadów, umowa o pracę, zaświadczenie o zatrudnieniu, itp..
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczypospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz. U. Nr 158, poz. 941).
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Wpisanie do rejestru wyborcówDrukuj informacjęSprawa: Wpisanie do rejestru wyborców
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Świdnica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Anita Nowak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2004-07-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2004-07-20 11:46:31 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Redaktor |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2004-07-20 11:47:26 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Noga |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-03-28 08:24:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 8074 raz(y) |