Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie lub uchylenie czynności zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjneDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie lub uchylenie czynności zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjneSzczegóły informacji
Wymeldowanie lub uchylenie czynności zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjne
Wydział: Referat Ogólny
Ogłoszono dnia: 2004-07-20 12:58:58
Termin załatwienia
W zależności od złożoności sprawy, zgodnie z prawem do 2 miesięcy, istnieje możliwość przedłużenia terminu załatwienia sprawy w przypadkach konieczności wystąpienia do sądu o ustanowienie kuratora dla osoby o nieustalonym miejscu pobytu.
Osoba kontaktowa
Anita Nowak
Miejsce załatwienia
Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica
Telefon kontaktowy
68 3273115 wew. 135 / 519654621
Adres e-mail
Adres do doręczeń elektronicznych: /62bccw99fy/SkrytkaESP
Sposób załatwienia
- decyzja administracyjna doręczana listem poleconym za potwierdzeniem odbioru; decyzję można również odebrać osobiście w terminie uzgodnionym z prowadzącym sprawę.
Miejsce odbioru
Pokój nr 1, Urząd Gminy Świdnica, ul. Długa 38, 66-008 Świdnica
Wymagane Dokumenty
- sporządzony samodzielnie wniosek osoby zainteresowanej zawierający następujące elementy treści:
- informację o opuszczeniu miejsca dotychczasowego pobytu przez osobę, której wniosek dotyczy lub wskazania bezprawności dokonanego zameldowania (wymeldowania) osoby,
- określenie daty lub przybliżonego terminu opuszczenia tego miejsca,
- informację w zakresie bezpośrednich powodów opuszczenia lokalu to znaczy, czy osoba opuściła mieszkanie w wyniku wykonania wyroku o eksmisji, w wyniku własnej decyzji, czy została do tego zmuszona,
- informację w zakresie okoliczności towarzyszących opuszczeniu miejsca pobytu to znaczy, czy osoba zabrała z lokalu rzeczy osobiste, rzeczy trwałego użytku itp.,
- informację w zakresie prób powrotu do lokalu osoby, której wniosek dotyczy,
- wskazanie dowodów na twierdzenia zawarte we wniosku, w przypadku świadków - podanie ich dokładnych imion, nazwisk i adresów z kodami pocztowymi,
- informację o miejscu pobytu lub pracy osoby, której wniosek dotyczy albo oświadczenie o braku wiedzy w tym zakresie,
- wskazanie wszystkich współwłaścicieli lokalu/nieruchomości oraz ich adresów,
- oryginał dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu prawnego do lokalu przez wnioskodawcę - do wglądu.
Opłaty
- opłata skarbowa w wysokości 10 zł,
- opłatę skarbową można uiścić: - wpłacając w kasie urzędu lub przelewem na konto:
PKO Bank Polski Spółka Akcyjna I Oddział w Zielonej Górze nr 93 1020 5402 0000 0902 0027 6626
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Lubuskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi
- wniosek może dotyczyć jednej osoby lub rodziny (o ile stan faktyczny i prawny jest taki sam),
- obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu dobrowolnie i na trwałe, względnie w wykonaniu orzeczenia sądu,
- dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być decyzja o przydziale, umowa najmu lokalu, umowa notarialna przeniesienia własności, wypis lub odpis z księgi wieczystej lub inny dokument, z którego wynika prawo do dysponowania lokalem,
- wydanie decyzji następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego polegającego m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, informacji uzyskanych od organów Policji, Sądów lub Krajowego Rejestru Karnego, oględzin w lokalu.
- wskazane jest przedłożenie innych dokumentów, przykładowo: wyroki w sprawie o rozwód, podziału majątku, eksmisji, protokoły wykonania eksmisji, przekazania lokalu, itp.,
- decyzja o wymeldowaniu może być wydana w stosunku do osoby, która bez wymeldowania opuściła dotychczasowe miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się,
- podstawę do wydania decyzji stanowią ustalenia faktyczne w zakresie opuszczenia miejsca pobytu i braku realizacji obowiązku wymeldowania.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1382 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.).
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1044 z późn. zm.)
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Wymeldowanie lub uchylenie czynności zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjneDrukuj informacjęSprawa: Wymeldowanie lub uchylenie czynności zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjne
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Świdnica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Anita Nowak |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2004-07-20 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Wójt |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2004-07-20 12:58:51 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Krzysztof Noga |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2004-07-20 12:58:58 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Krzysztof Noga |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-03-28 08:22:29 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6845 raz(y) |