Urząd Gminy Świdnica informuje, że Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze w 2017 planuje dofinansowanie przedsięwzięć związanych z realizacją gminnych programów usuwania azbestu. Warunkiem ubiegania się o udzielenie dotacji jest złożenie wniosku przez Gminę do WFOŚiGW. W przypadku otrzymania dofinansowania przez Gminę Świdnica, WFOŚiGW i NFOŚiGW pokryje 100% kosztów demontażu, odbioru, transportu i utylizacji zdemontowanych wyrobów azbestowych. Koszty zakupu i montażu nowych pokryć dachowych pokrywają właściciele nieruchomości we własnym zakresie.
Warunkiem skorzystania z dofinansowania jest to, że dana nieruchomość musi być ujęta w inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Świdnica, którą posiada tut. Urząd.
Właściciele nieruchomości, którzy zamierzają skorzystać z dofinansowania w 2017 roku powinni złożyć wstępny wniosek do Urzędu Gminy Świdnica do dnia 20 stycznia 2017 roku. Wnioski dostępne są w Urzędzie Gminy Świdnica, pokój nr 9. Wszelkich informacji na ten temat można uzyskać pod nr tel.: 68/32 73 115 wew. 140 w Referacie Gospodarki i Rozwoju